zondag 12 oktober 2014

IK

We begonnen de week met een spiegeltje,
we bewonderden onszelf 
en tekenden dat het kindje in de spiegel
 in ons "kindje van de maandboekje"
We stempelden met ballonnetjes
 en gingen aan de slag met de tangrammen,
 dat leek e veel gemakkelijker dan dat het was!
 Mabel en Nora werden 5 
en kozen om het samen te vieren
 dus kwamen de vriendjes van K3a 
samen met ons feesten!
Wat een groot feest!
Na het vieren mogen onze jarigen kiezen we ze willen
 doen en onze tweeling koos om tijdens het kiesuurtje 
van klas te veranderen!
 Dus zo gebeurde het ook, 
ze brachten hun symbooltje mee 
en kozen op ons keuzebord waar ze wilden spelen!
 Natuurlijk werd er ook nog gewerkt in onze klas:
Voorbereidend rekenen, 
lezen en schrijven kwamen weer aanbod!
 We maakten een vriendenboekje
 dat met de kleuters mee naar huis komt, 
de volgende dag lezen we tijdens het onthaal
 voor wat er in ons vriendenboekje staat! 
Ons geschenkje voor Owen werd nog afgewerkt
 en meegeven aan de mama van Sofia!
 Ella werd 5!
Samen dansen, zingen, kaarsjes blazen en kusjes geven!
En natuurlijk ook een snoepje eten! 

We leerden een versje
IK
IK heb een spiegel in mijn hand,
en iemand lacht naar mij,
 heel charmant.
Mijn spiegel heeft een handvat en is rond,
Als IK er in kijk dan zie IK mijn neus,
 mijn ogen en mijn mond.
Wil jij IK ook eens even zien?
Kijk maar in mijn spiegel,
 dan zie je IK misschien.
tot zover het korte verslagje uit onze IK week!
Volgende week vliegen we erin met het thema grootouders
 en woensdag gaan we samen met K3a pompoensoep maken!
We kijken er al naar uit!
xxx Juf An en Pompom